W dniu 3.03.2015 ukazał się na stronie WO NFZ komunikat dotyczący rejestrowania się pacjentów w Poradniach lekarza rodzinnego .Jest to związane z nasileniem zgłaszalności do poradni POZ w ostatnich tygodniach .Fala pacjentów, która runęła do poradni lekarzy rodzinnych jest związana ze znacznym nasileniem zachorowalności na infekcje sezonowe oraz dodatkowymi pacjentami zgłaszającymi się po skierowania do okulistów i dermatologów.Przyjmowanie codziennie po 50-70 pacjentów w godzinach pracy + wizyty domowe – to już norma. Miejmy tylko nadzieję, że okres infekcji szybko dobiegnie końca bo część poradni pracuje na granicy wydolności – zarówno personalnej jak i psychicznej.Przypominamy , że godziny pracy poradni POZ zgodnie z naszymi umowami z NFZ to 8.00 do 18.00 i nie mamy ani prawa ani obowiązku otwierać Poradni wcześniej niż wynika to z naszej umowy. z dnia 3 marca 2015
Komunikat dotyczący rejestracji pacjentów do poradni lekarza rodzinnegoWielkopolski Oddział NFZ przypomina zasady obowiązujące podczas rejestracji do poradni lekarza rodzinnego:
Na wizytę u lekarza pacjent ma prawo zapisać się w dowolnie wybranym dniu w godzinach pracy placówki. Pacjent rejestracji do lekarza może dokonać osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej, lub jeśli istnieje taka możliwość – drogą elektroniczną. W uzasadnionych medycznie przypadkach, pacjent winien być przyjęty przez lekarza w dniu, w którym zgłosił się do rejestracji. Jeśli stan pacjenta jest stabilny, a lekarz nie ma już w dniu zgłoszenia wolnych miejsc - to po uzgodnieniu z pacjentem powinien mu zostać wskazany pierwszy wolny termin wizyty u lekarza.Ponadto informujemy, że ustalanie przez placówkę konkretnego dnia lub wyznaczenie konkretnych godzin zapisów do lekarza, a także zmuszanie do osobistego dokonania rejestracji jest niezgodne z prawem.Natomiast w przypadku nieobecności lekarza w terminie ustalonej wizyty pacjent powinien zostać poinformowany o sposobie zorganizowania opieki w tym okresie podczas jego nieobecności, a informacja taka powinna zostać udostępniona w miejscu udzielania świadczeń.Przypominamy również, że każdy pacjent ma prawo bezpłatnego wyboru, a także zmiany lekarza rodzinnego, jak również pielęgniarki i położnej podstawowej opieki zdrowotnej nie częściej niż 3 razy w roku.http://www.nfz-poznan.pl/page.php/1/2/show/11174/