- zgodnie z umową listy POZ należy przesyłać do 7 dnia danego miesiąca;
- listę POZ generuje się do każdej umowy POZ (za wyjątkiem umów na świadczenia nocnej i świątecznej opieki medycznej w POZ, nocnej i świątecznej ambulatoryjnej i wyjazdowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej w POZ oraz transportu sanitarnego w POZ);
- następnego dnia po przesłaniu listy POZ w SZOI dostępne są informacje zwrotne dotyczące:
- liczby deklaracji przesłanych w pliku z listą POZ – na podstawie tej liczby mogą Państwo ocenić czy wszystkie deklaracje zostały przesłane do WOW NFZ;
- listy błędnych deklaracji – już podczas importu jest przeprowadzana wstępna weryfikacja poprawności deklaracji POZ (opis najczęstszych błędów poniżej);
- „po przeprowadzeniu weryfikacji listy POZ przez Fundusz, lista ta jest ostateczna za wyjątkiem sytuacji, gdy wyniki przeprowadzonej kontroli deklaracji wskazują na potrzebę jej ponownej weryfikacji” – Zarządzenie Nr 72/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 listopada 2009 r. z późniejszymi zmianami.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w przesłanej liście POZ należy po poprawieniu błędów przesłać ponownie nową listę POZ. Zastąpi ona automatycznie wcześniej przesłaną listę POZ.
Odwołania w sprawie błędnych lub brakujących deklaracji nie będą uznawane z racji nieskorzystania z możliwości ich poprawienia przed weryfikacją list POZ. WOW NFZ wnosi zatem aby odpowiednio wcześnie przesyłać listy POZ oraz sprawdzać efekt importu tych list tak by istniała możliwość poprawienia nieprawidłowości w wyznaczonym umową terminie.
Z-ca Dyrektora ds. Medycznych
Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia
Barbara Murawska